Sommaren 2004

Bällsta Villaägareförening har vid den här tiden på året avhållit både årsmöte och styrelsemöte. Några kanske har glömt eller slarvat bort förteckning över styrelsemedlemmarna.

Styrelseförteckning

Ordförande Sten Vågeteg, Manhemsvägen 26, telefon 511 722 59
Kassör Anna-Stina Höijer, Bällstavägen 91, telefon 511 774 75
Sekreterare Seth Bjurehov, Dragonvägen 15, telefon 511 748 65
Ledamot Charles Boivie, Artillerivägen 5, telefon 511 730 31
Ledamot Pär Brusk, Runristarvägen 25 B, telefon 511 765 81
Suppleant Birgitta Saarikoski, Tingvallavägen 1
Suppleant Kurt Näslund, Bataljonsvägen 5, telefon 511 742 63.

Nu när ni har listan över styrelsen kan den användas för att ringa eller skriva till någon styrelsemedlem då ni har tagit del av nedanstående.

Föreningens kapital

Bällsta Villaägareförening har ett omotiverat stort kapital som måste minskas anser styrelsen. Det har införts några medlemsförmåner som t.ex. medlemskort och medlemscheck, men detta är inte tillräckligt. Styrelsen vill att våra medlemmar hjälper till med demokratiska förslag som t.ex. förmåner eller aktiviteter.

Hjälp oss i styrelsen med förslag på idéer, där vårt kapital kan användas på ett bra sätt. Vi är också intresserade av att veta vad ni tycker om de förmåner som redan finns.

Medlemskortet – tycker ni att vi skall fortsätta med detta?

Medlemscheck – samma fråga gäller här, skall vi fortsätta med den?

Så fort ni kommer på något förslag ring eller skriv till styrelsen. OBS! Svar skall vara styrelsen till handa senast den 25 augusti.

Från årsmötet

Vid årsmötet föreslog medlemmar om villaägareföreningen vill försöka att samordna besiktning av medlemmarnas oljetankar. Detta har styrelsen tagit till sig och beslutat att vi skall försöka hjälpa till med detta , men om det kan påverka priset vet vi inte eftersom det troligen beror på antalet intresserade medlemmar.

Ring eller skriv till styrelsen och anmäl ditt intresse för en besiktning av oljetanken.

OBS! Anmälan skall vara styrelsen till handa senast den 25 augusti.

Nu när ni har läst detta något annorlunda info-blad tror vi i styrelsen att Ni har svaret på, Vad vi skall göra med föreningens kapital.

Ni har med all säkerhet många bra förslag. Lyft telefonen eller skriv.

Hälsningar,