April 2006

Valborgsmässoafton

Välkommen att delta i stämningsfullt fackeltåg från Lovisedalskolan till Gustavs Udde där vi tillsammans tänder årets valborgseld!

19:15Samling vid Lovisedalskolans parkering för utdelning av facklor (notera att facklor endast delas ut till vuxna och att föräldrarna ansvarar för barnens säkerhet). Facklorna delas ut gratis men är begränsade till 100 st.
19:30Tändning av facklor och avgång till Gustavs Udde.
20:00Tändning av valborgseld vid Gustavs Udde. Brasans exakta placering är nedanför Örtagårdens bostadsområde.

Arrangörer: Bällsta Villaägareförening och Örtagårdens bostadsrättsförening.

Information från årsmötet

Inbjudna Christina Gewers från Vallentuna Kommun och Björn Olofsson från Roslagsvatten informerade om utbyggnadsplaner i Bällsta samt om problem och utbyggnad av spillvattensystemet. På mötet var 65 medlemmar närvarande.

Styrelseförteckning

Efter årsmötet ser styrelsen ut som följer:

Ordf. Kurt Näslund – Bataljonsvägen 5
Kassör Anna-Stina Höijer – Bällstavägen 91
Sekr. Marianne Windstam – Wirséns väg 6
Ledamot Lars Perslid – Bällstavägen 93
Ledamot Charles Boivie – Artillerivägen 5
Suppleant Birgitta Saarikoski – Tingvallav. 1
Suppleant Robert Maiorana – Bataljonsv. 10
Revisor K-O Jonsson – Lovisedalshöjden 47
Revisor Stefan Rösand – Husarvägen 23
Valberedn. Stig Vågeteg – Manhemsv. 26
Valberedn. Tore Hansson – Wirséns väg 4

Lämna lappen senast 2 maj i någon av brevlådorna; Lovisedalshöjden 2, Bällstavägen 91, Wirséns väg 6.

• Jag/Vi vill att föreningen arbetar aktivt för 30 km / tim i hela Västra Bällsta.
  • Jag/Vi önskar vara med i områdesbevakningen (förutsätter stort intresse på Din väg)
  • Jag/Vi kommer på infomöte om pelletseldning 9/5 kl 19,00-21,00

Namn och adress:

Hastighet i området

Årsmötet gav styrelsen i uppdrag att undersöka möjligheterna till 30 km / tim inom Västra Bällsta. Vad tycker Du? Fyll i bifogad enkät!

Områdesbevakning

Närmar sig Bussen Bällsta hållplats en mörk höstkväll omkring midnatt? Känner Du eller Din tonåring olust att gå ensam hem genom området i natten? Visst skulle det kännas bra att kunna ringa Roslagens Hundbevakning och be om eskort hem! Eller vill du att bevakningen regelbundet tittar till ditt hus under sommarveckorna då du är bortrest? Detta och mer därtill kan du få för endast 85 kr/mån. – mer info finns på hemsidan! www.ballstavf.se

Fyll i bifogad enkät!

Pellets

Billigare/bättre alternativ?

Energirådgivning av Lars-Olof Södergren från det oberoende K-konsult som informerar om alternativ uppvärmning och konverteringsbidrag. Bertil Alm från ABM Energiteknik och med 40 års erfarenhet i ämnet, talar om uppvärmning med pellets, pannor och brännare.

Tisdagen den 9/5 kl 19:00-21:00
Lovisedalskolans matsal

Varmt välkomna!
Fyll i bifogad enkät!

OBS! Gemensam besiktning av oljetankar ställs tyvärr in pga. för få anmälda.

Medlemskorten kommer inom kort och rabatter gäller som tidigare hos Vallentuna Järn, Vallentuna Byggvaror, Solgården och Täby Nyans! Nyhet! Visa medlemskortet och få kraftiga rabatter på däck och bilvård hos OKQ8-Djursholm (på Djursholms Torg).

Visst kommer ni ihåg att betala medlemsavgiften om 50 kr/år? Sätt in pengarna på pg 584250-5. Kom ihåg att skriva namn och adress!

Med vänlig hälsning & trevlig vår!

Bällsta Villaägareförening,