Februari 2009

Inbjudan till årsmöte

Måndagen den 30 mars kl 19:00
Lovisedalsskolans matsal

Välkomna till årsmöte i Bällsta Villaägareförening!

Förutom stadgeenliga förhandlingar så lyssnar vi till ett föredrag om ”Hur Vallentunasjön mår” av föreningen Vallentuna Sjöns Vänner. Missa inte detta tillfälle att lära dig mer om den vackra sjön som vi bor granne med.

Vi bjuder på smörgås och kaffe/te.

Anmälan till årsmötet sker via e-post till vallentuna@ekdahl.org eller via talongen nedan, Bällstavägen 73. (Osa senast 23 mars.)

Med vänliga hälsningar,
Bällsta Villaägareförening

Enkät om Bredband med fiberkabel

En ”bredbandsgrupp” har tillsats för att undersöka möjligheterna till fiberkabelbaserat bredband i vårt område. Bredband via fiberkabel kan tillförlitligt kombinera telefon, TV, larm, bokning av filmer samt övrigt tjänsteutbud som blir tillgängligt med 100 gånger snabbare Internet. Det är helt klart en värdehöjande investering för varje fastighet. I nyexploaterade områden förbereds detta vid byggnation och ingår i priset på fastigheten/lägenheten. I gamla områden som Västra Bällsta måste nya rör läggas ner.

Vi vill med denna enkla enkät ta reda på intresset i Västra Bällsta för att kunna gå vidare och som samlad styrka kontakta olika leverantörer och be om konkreta förslag. Vi ber dig via vår hemsida http://www.ballstavf.se/ besvara frågan med ja eller nej och ange adressen. Som underlag för ditt beslut är att kostnaden blir minst 10 000:-. Adressen vill vi ha för att kunna se möjligheterna i olika delområden (gata/kvarter). Detta är inte bindande och det är viktigt att alla svarar som är intresserade (ja) och vill veta mer eller som inte alls är intresserad (nej). Har du problem med att göra det över hemsidan, ber vi dig kontakta någon i styrelsen.