Rapport från Valborgsfirande den 30 april

Tack alla!

Tack Bällsta FF som fixade fika! Tack Antonsson som körde packade ihop brasan!

Vid midnatt kunde de sista personerna lämna udden, efter att under några timmar, krattat och passat brasan för att slutligen ta slangen till hjälp och vattenbegjuta resterna.Bällsta FF:s flitiga medlemmar skötte om städningen dagen efter. Olika röster talar om antalet gäster, högsta siffran vi hört var över tusen personer!

Fackeltåget utgick i år från lekplatsen mellan Bataljonsvägen och Skvadronvägen. Men som vanligt tändes brasan med facklornas hjälp. Det var väldigt många besökare och Bällsta FF sålde kaffe och lotter.

Den kraftiga blåsten orsakade bekymmer och ledde till diskussioner med befälet på brandstationen om och huruvida brasan överhuvudtaget kunde tändas, men så blev fallet. Vi beklagar de risstopp som infördes och de som fick vända hem med fulla kärror igen. Men det blåste kraftigt men brasan kunde tändas efter beslutet att inte bygga brasan för stor. Blåsten var kraftig men det blåste över sjön. Brasan tändes! Det var Bällsta FF djupt tacksamma för eftersom de hade uppgiften att städa dagen efter. Och de skötte städningen med ära!

Olika uppgifter om antalet gäster har kommit till föreningen, högsta siffran var över tusen personer. Slutsatsen är: bra kväll!

Foto: Pernilla Norström