Rapport från Valborgfirande den 30 april

Valborgsfirandet var denna gång en riktig svår historia. Först hade vi långbänken med Vallentuna kommun om ett båtvrak som stått vid Gustavs udde i evigheter. Och plötsligt, ligger det ytterligare ett vrak. Kommunen tog bort segelbåten efter ett tag och vid tolvtiden den 30 april samlades ett gäng som med lätthet lyfte bort det andra vraket.

Men sedan var det själva brasan. Ett fåtal personer hade anmält sig för att möjliggöra uppbyggandet av brasan och många, många upprop, vädjanden via Facebook så blev det till slut en brasa. Fackeltåget utgick ifrån Runristarkröken, (Runristarvägen 61-63, vid gångvägen) och alla facklor försvann snabbt och två tåg gick ned mot brasan, ett via Bällstavägen och det andra längs Runristarvägen. Brasan blev gigantisk! Och brann magnefikt! Det var också första gången Bällsta Villaägareförening använde sin nya vimpel men ny logotype!

I år brann det flera brasor runt om i Vallentuna och vädret var gynnsamt och många människor samlades runt brasan, som vanligt! Och Bällsta FF stod för försäljning av fika, korv och annat! Men också för städningen dagen därpå.