Kransbindning

Söndag den 20 november kl 14
Ladan på Torpet Lovisedal

I ladan på torpet Lovisedal (Runristarvägen 65) samlas vi och binder kransar. Jultemat är tydligt så här söndagen före första advent. Vi träffas klockan 14.

Vi bjuder på: kransstommar, floristtråd, grov ståltråd, band, kaffe/te, något gott till kaffet, trevligt sällskap.

Du tar med dig: egen avbitartång, sax, sekatör, limpistol, växter, kul pynt som du vill ha i din krans, ett gott humör.

Förslag på växter: Vinterbeständiga blad på växter så som: lavendel, salvia, mahonia, järnek, enris, tallris, (granris barrar efter ett tag och skräpar ner) vinka, rodhodendronblad, bergeniablad, alunrotsblad. Fröställningar, så som johannesört, malva, och andra dekorativa fröställningar (tänk på att det fröar av sig, skräpar ner). Revor av humle, kaprifol clematis, färdiga att snurra till en krans. Frukt och bär; äpplen, rönnbär, snöbär och nypon (torkar och blir bruna efter ett tag och faller av) som man delar med sig av till andra kransbindare. Stensöta, kottar av al, tall, gran och lärk, pinnar av korallkornell (röd).

Är du inte redan medlem i Bällsta Villaägarföreningen kan du lösa medlemsavgift för 2017 på plats.

Vi hälsar alla hjärtligt välkomna!