Valborgsfirande vid Gustavs udde

Söndag den 30 april kl 20

Välkomna till det årliga valborgsfirandet på Gustavs udde!

Vi firar in våren tillsammans, med fackeltåg och brasa. Bällsta FF står för fikaförsäljning.

19:30Samling vid Runristarkröken (Runristarvägen 61-63) för alla barn och vuxna som vill delta i fackeltåget. Facklorna är gratis. Facklor delas bara ut till vuxna och medföljande vuxen ska alltid ansvara för de barn som bär facklor.
19:45Två fackeltåg startar och går Runristarbacken respektive Bällstavägen ner till Gustavs udde. Alla är välkomna att hoppa in i tåget när det passerar. Vid brasan ställer sig alla fackelbärare i en ring runt brasan.
20:00Fackelbärarna tänder gemensamt årets brasa.

Ris till brasan

Den 30 april mellan kl 9-17 har du tillfälle att lämna bidrag till brasan vid Gustavs udde. Tänk på att det endast är tillåtet att elda ris, tunna grenar, och sly!

5 svar på ”Valborgsfirande vid Gustavs udde”

1. Jodå…. Det blir brasa som vanligt… OM inte Storstockholms brandförsvar gör tumme ned.

1. Absolut VET vi det… vi kontrollerar den sidan flera gånger om dagen… Men med slang, nära sjön, ansvarskännande mänskor som bara lägger ris, kvistar och sly så blir det en fin och när den tiden kommer, dränkbar brasa… Och Bällsta FF kommer att sälja korv och fika och lotter! Och alla rökare fimpar noggrant och stoppar fimpen i fickan och ingen kastar tomma glasflaskor någon annanstans än i papperskorgen!

2. Jag sa inte att ni inte VET det.
    Får hoppas att gnistorna inte flyger längre än vad slangen räcker…