Kransbindning

Söndag den 25 november kl 14
Ladan på Torpet Lovisedal

I ladan på Torpet Lovisedal (Runristarvägen 65) samlas vi och binder kransar. Jultemat är tydligt så här söndagen före första advent. Vi träffas klockan 14.

Vi bjuder på: kransstommar, floristtråd, grov ståltråd, band, kaffe/te, något gott till kaffet, trevligt sällskap.

Du tar med: sekatör, limpistol om du har, växter, pynt som du vill använda till din krans.

Lämpliga växter: Vintergröna växter, som lavendel, salvia, mahonia, järnek, enris, tallris, (granris barrar efter ett tag och skräpar ner) vinka, rodhodendronblad, bergeniablad, alunrotsblad. Fröställningar, så som johannesört, malva och andra dekorativa fröställningar, skräpar också ned när det torkar. Revor av humle, kaprifol, och clematis, färdiga att snurra till en krans. Frukt och bär, äpplen, rönnbär, snöbär och nypon, (torkar och blir bruna efter ett tag och faller av) Stensöta, kottar av al, tall, gran och lärk, mossiga pinnar, mossor och lavar… osv. osv. som man delar med sig av till andra kransbindare.

I ladan, och det är viktigt att lägga på minnet, det kan vara redigt kallt på golvet i ladan och en yllekofta skadar inte heller!