Rapport från Årsmöte 4 mars

På årsmötet den 4 mars pratade Lars Carlsson, (C) ordförande i Fritidsnämnden om Gustavs udde, framförallt om den påbörjade badstranden. Budgetramarna är snålt tilltagna och under året kommer det att läggas på mer sand och en handikappramp ska anläggas, bänkar och frälsarkrans ska dit. Det ska också röjas och plockas skräp i största allmänhet. Apropå vattnet i sjön så är helt badbart med siktdjupet är dåligt. Samma uppgifter kunde vi läsa i Vallentuna Nyheter. Andra planer för Gustavs udde finns inte i dagsläget.

Andra saker påtalades, till exempel den mark som kommunen äger som inte ”sköts”. Alltså träd och buskar som växer ut på trottoarer och gator och hindrar snöröjning men också hindrar sikt för trafikanter.

Det betyder att vi vill ha in uppgifter om sådant. Hur tomtgränserna går är möjligt att se på https://kartor.eniro.se. Vi planerar att ta en promenad med ansvariga från kommunen. Så antingen här eller i ett mejl till borje@spangberg.se. Ange ”kommunens mark” i ämnesraden.